Školní rok: 2024/2025
Třídní: Pánková Jarmila
Jarmila.Pankova@zs-stepanska.cz
Konzultační hodiny:
Po 15:00 - 16:00 Pá 8:40 - 9:35
Počítáme těžké příklady s velkou násobilkou, řešíme slovní úlohy a pracujeme s beeboty.
Dokončujeme pracovní sešit i Početníček.
Naučili jsme se dělit se zbytkem, počítáme obtížnější slovní úlohy a rýsujeme kružnice a trojúhelníky.
Začali jsme s programováním. Jako první roboti nám sloužili spolužáci.
Začali jsme pracovat s Beeboty.
Stavěli jsme hradby, písemně sčítali i odčítali trojmístná čísla, rýsovali složité obrázky z kružnic...
V únoru jsme dokončili první Početník i první pracovní sešit. Seznámili jsme se s novým prostředím Biland. Rýsovali jsme trojúhelníky ve čtvercové síti i pomocí kružítka. Vysvětlili jsme si, který trojúhelník je rovnostranný a který rovnoramenný.
Naučili jsme se indické násobení dvouciferného čísla, teď se vrháme na písemné odčítání.
Procvičujeme známá prostředí jako Autobus, Pavučiny, Dřívkové stavby, Výstaviště, Cyklotrasy, Součtové trojúhelníky nebo Rodokmen.
V geometrii poznáváme tělesa a zdokonalujeme se v rýsování kružnic daného poloměru.
Opakujeme učivo druhé třídy - násobilku, práci s tabulkou N, geometrii.
Nově jsme se začali učit rýsovat kružnice pomocí kružítka.
Naučili jsme se písemně sčítat. Seznámili jsme se s čísly do 1000, porovnáváme je, zapisujeme a sčítáme celé stovky.
Dokončili jsme všechny násobilky, řešíme složitější slovní úlohy, pracujeme s geodeskou, rýsujeme.
Naše násobilková soutěž.
Násobíme už do 7.
Moc se nám daří v násobilkové soutěži.
Řešíme slovní úlohy, počítáme se závorkami, zaokrouhlujeme, začínáme dělit.
V geometrii oblékáme krychli, rýsujeme přímky, body a úsečky a skládáme trojúhelníky.
Začali jsme s násobilkou. Zatím zkoušíme násobit 2 a 3. V geometrii oblékáme krychli, rýsujeme a vyrábíme střih na jeviště.
Pomocí špendlíků a gumiček modelujeme geometrické tvary.
Seznámili jsme se s pojmy násobení a dělení. Počítáme už do 40 a to i obtížné příklady s přechodem desítky. Máme ve třídě několik matematických expertů, kteří řeší složitější úlohy a šifry.
V matematice opakujeme počítání do dvaceti, sčítáme i odčítáme i s přechodem desítky. K tomu nám slouží různé pomůcky jako krokování nebo schody.
Zopakovali jsme si různá matematická prostředí z 1. třídy (Autobus, Výstaviště, Pavučiny, Hady, Sousedy...).
Máme nový sešit na geometrii. Pořídili jsme si tužky č. 3 a pravítka a rýsujeme přímky a úsečky.
V říjnu už počítáme do 30, seznámili jsme se s dědou Lesoněm a jeho zvířátky, měřili jsme svou výšku a rozpětí paží, stavíme složité stavby z krychlí a všechno nám to moc jde.
Pracovali jsme v centrech aktivit už úplně samostatně. Měřili jsme, kdo je větší.
Seznámili jsme se s novým prostředím Pavučiny a Výstaviště.
Procvičili jsme jízdu autobusem a určování času.
Dostali jsme nové pravítko a učíme se měřit a rýsovat.
Už počítáme do 20. Snažíme se zažít si příklady bez přechodu desítky, ale pomocí krokování nebo papírových peněz spočítáme všechno :-)
Evidujeme jízdu autobusem, učíme se hodiny.
V geometrii jsme se seznámili s osovou souměrností.
Už počítáme do devatenácti. Zvládáme sčítat i odčítat bez přechodu desítky. Nově jsme začali pracovat s papírovými penězmi. Zaznamenáváme do tabulky jízdu autobusem, pracujeme s kalendářem, lepíme a skládáme parkety.
Seznamujeme se s pojmem úsečka pomocí provázků.
Krokovali jsme s Třemi králi.